طبس – سرپرستي يزدفردا: درپي تب و تابهاي اخير انتزاع و الحاق، شهرطبس امروز مقارن نماز مغرب و عشاء شاهد تجمع هفتاد نفري مردمي، در مقابل باغ گلشن و در تشكر از "عليرضا عبدالرحيمي" عضو شوراي اسلامي شهر طبس بود.

به گزارش يزدفردا: اين گروه كه بالغ بر 29 دختر و 38 پسر بودند، با در دست داشتن پلاكاردي مبني بر شعار "يزدوطبس برادرند...پيرو خط رهبرند" در مقابل سردرب عمارت باغ گلشن تجمع كرده بودند و در قالب همين اجتماع از همراهي اين عضوشوراي شهر تقديركردند.
گفتني است " آقاي عبدالرحيمي" در 29 شهريورماه براي اعلام نظرات جمع مذكور، به مجلس شوراي اسلامي رفته بود كه با توجه به عدم همراه داشتن مدارك شناسايي كافي از ورود ايشان به مجلس جلوگيري شد، اما با وساطت مهندس عابدي، وي به كريدور بهارستان رسيد و عليرغم تأكيد بزرگان شهرستان بر لغو مصوبه سال 1380 و الحاق طبس به استان خراسان رضوي، بر ابقاء اين مصوبه پافشاري نمود.

به گزارش خبرنگار يزدفردا از طبس:به گفته نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، در مجلس فقط بحث افزايش نمايندگان مطرح است و الحاق و انتزاع از اختيارات دولت است که در اين زمينه دولت مصوبه لازم را داشته و طبق اطلاع ، طبس را به خراسان جنوبي ملحق کرده است.
نمايندگان خانه ملت مي گويند: آنچه فعلا در کميسيون شوراها مطرح است صرفا تفکيک حوزه انتخابيه فردوس و طبس است واينکه به چه استاني ملحق باشد موضوع جداگانه اي است که از اختيارات دولت است ودر لايحه تقديمي دولت و در کميسيون شوراها ودر صحن مجلس بحثي از آن نيست.

شايان ذكر است كه طبق مصوبه سال 1380 دولت اصلاحات، شهرستان طبس با جمعيتي بالغ بر 75 هزار نفر، از استان خراسان بزرگ منتزع و به استان يزد الحاق گرديد، كه عليرضا عبدالرحيمي بر ابقاء اين مصوبه به نمايندگي از جمع فوق الاشاره تأكيد دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا